Projectes d’Autonomia

TALLERS FUNCIONALS

Durant el segon trimestre realitzarem el projecte anomenat “Tallers funcionals”, que es dividirà en quatre blocs que es portaran a terme de dilluns a dijous i tindran una durada de 30-40 minuts.

  • Taller de tasques administratives (ordenar fitxers, destrucció de papers, endreçar armaris de material,…)
  • Taller de neteja de patis (escombrar, endreçar material, netejar desaigües,…)
  • Taller de reciclatge d’escombraries (portar el plàstic i el paper dels contenidors de l’escola als contenidors corresponents del carrer)
  • Taller de neteja de cuina (rentarem i assecarem les safates del menjador).
Aquests tallers tenen la finalitat de treballar l’autonomia, la psicomotricitat i la cohesió de grup.

QUÈ SOPEM AVUI?

Cada setmana entre tots pensem una recepta, anem a comprar els ingredients i posteriorment l’elaborarem a l’escola. Finalment se l’emporten en una carmanyola per sopar a casa.

TALLER DE VIDA DOMÈSTICA

El taller de vida domèstica té com a objectiu donar a l’alumne els coneixements adequats per arribar a assolir la funcionalitat i la autonomia diària necessària vers les tasques que podem trobar a la llar (escombrar, fregar, plegar roba, fer el llit…)

ENS HO CUINEM

Cada setmana preparem una recepta diferent.

Per fer-ho, els dijous al matí elaborem una llista dels ingredients, calculem el preu que ens costarà i anem a comprar. Al supermercat, treballem l’orientació i la capacitat d’autonomia. Cada setmana, un alumne s’encarrega d’una tasca diferent (pagar, pesar els ingredients, preguntar als treballadors en cas de dubte, …)
Per la tarda, reconeixem els ingredients i seguim els passos de la recepta. D’aquesta manera millorem les nostres habilitats culinaries.

FEM BARRI

Amb aquest projecte volem fomentar la inclusió del nostre alumnat al barri de l’Eixample. Anem tant al supermercat com al forn a realitzar els diferents encàrrecs i interactuem amb les persones a través de diferents sistemes de comunicació.
Els divendres a la tarda realitzem el taller del berenar amb l’objectiu de posar en contacte als alumnes amb productes diversos i aliments naturals i reals. Fomentant uns bons hàbits alimentaris i saludables. Cada setmana realitzem el mateix procediment per tal que els alumnes integrin la seqüència correctament. D’altra banda, reforcem l’autonomia amb l’objectiu de que a llarg termini puguin executar de manera funcional aquest aprenentatge dins del seu entorn quotidià.
Tanmateix, una tarda a la setmana anem al supermercat i al forn a comprar els ingredients necessaris.