Projectes d’Autonomia

Projectes d’Autonomia2019-10-10T13:08:54+02:00

AUTONOMIA

Un dels objectius principals del nou sistema educatiu és promoure el desenvolupament integral de la persona, això es tradueix en el fet de vetllar pel seu creixement personal i social. La nostra escola orientarà els alumnes d’acord amb les seves possibilitats en l’autonomia, potenciant que siguin al màxim d’independents respecte dels adults i dels seus companys.

Mitjançant una lectura profunda del Currículum d’educació Secundària Obligatòria arribem a la conclusió que les nostres modificacions han d’anar encaminades a obtenir el màxim d’autonomia personal en els nostre alumnat.

L’autonomia, entesa com un conjunt de capacitats o habilitats que possibiliten a l’alumne desenvolupar-se a nivell personal i social, prepara l’alumne per a la vida adulta dins d’un entorn el menys restrictiu i més normalitzat possible.

Totes les activitats van dirigides  a aconseguir uns aprenentatges funcionals per afavorir i desenvolupar la seva autonomia a l’àmbit no només escolar sinó també familiar, social i laboral. I generalitzar aquests aprenentatges per tal d’arribar a resoldre situacions o necessitats de la vida quotidiana mitjançant processos d’identificació, planificació, realització i verificació d’activitats al seu abast.

CATERING

DESCRIPCIÓ
Es tracta d’elaborar entre tots un menú equilibrat i senzill per a oferir als mestres els dies de claustre. Escollirem entre diferents opcions un primer, un segon i un postre, amb la possibilitat d’un menú de règim o una versió light si les calories ens amoïnen! Farem la llista de la compra, anirem al supermercat i treballarem els euros, les habilitats socials, l’orientació i la seguretat vial. Posteriorment a matemàtiques, treballarem a través del tiquet els conceptes del canvi, barat, car, aproximacions i euros. Aprofitarem les herbes de l’hort i els productes que ens creixin per als nostres plats. Aprendrem el que és la cuina de mercat i els productes de proximitat. Llegirem les receptes, pensarem i buscarem els estris i aprendrem a desenvolupar-nos en l’entorn de la cuina d’una manera segura i cada cop més efectiva. Practicarem les habilitats pròpies dels cuiners com el tallar, pelar, rentar, les normes d’higiene i seguretat en la cuina i a l’hora de manipular els aliments i els estris, les normes de conservació, les dates de caducitat, el reciclatge dels residus,… i com no, la importància de la presentació dels plats i la seva netedat aportant un detallet propi de cada mes als nostres àpats. Per últim netejarem i endreçarem els estris i aliments al lloc corresponent per a la propera. Amb els diners recaptats, aprendrem a gaudir dels nostres estalvis invertint-los en alguna sortida o ocasió especial per a tot el grup participant.

OBJECTIUS
  • Escollir receptes
  • Reconèixer els ingredients
  • Fer la llista de la compra
  • Orientar-se al barri proper
  • Seguir normes de seguretat al carrer
  • Localitzar productes al supermercat
  • Dirigir-se als treballadors de manera educada i adient
  • Practicar les habilitats socials
  • Col·locar productes pesants a la part inferior de la bossa o el carro de la compra i els trencadissos a sobre
  • Aproximar a l’alça el total d’un tiquet per a poder pagar
  • Escollir el bitllet adient per a pagar
  • Localitzar els diferents estris de cuina
  • Familiaritzar-se amb l’ús del microones, la nevera, el forn, els focs i la minipimer
  • Millorar en l’ús del pelador i el ganivet
  • Entendre la necessitat de netejar els diferents estris
  • Respectar i seguir les normes d’higiene bàsiques en la manipulació dels aliments

ECONOMIA DOMÈSTICA: CUINA I MONEDER

DESCRIPCIÓ
Aprofitem aquest projecte per treballar amb una metodologia manipulativa, ens dividim en petits grups i ens encarreguem de part de la recepta. D’aquesta forma tots s’impliquen i realitzen el procés sota la supervisió de l’adult. Molts tenen por al foc, als ganivets, obrir llaunes… per tot això sobretot treballem amb la importància de donar confiança i seguretat als alumnes. Aquest curs, la base de cada recepta serà una fruita, cada mes treballarem amb una fruita diferent.

OBJECTIUS
  • Escollir una recepta de cuina senzilla i econòmica.
  • Elaborar la llista de la compra.
  • Trobar de manera ràpida els productes al supermercat.
  • Saber trobar el producte més barat dins dels productes de les mateixes característiques.
  • Utilitzar correctament les habilitats socials per dirigir-se al personal del supermercat.
  • Pagar amb els diners aproximats la compra.
  • Pagar amb els diners exactes la compra.
  • Ser àgil a la caixa.
  • Interpretar el tiquet de la compra.
  • Saber els passos a seguir en l’elaboració de la recepta de cuina.
  • Conèixer els estris que es necessiten per la elaboració de la recepta.
  • Buscar i preparar els estris necessaris.
  • Buscar i preparar els ingredients.
  • Ser destre a l’hora de tallar, pelar, ratllar…
  • Mesurar correctament els ingredients.
  • Ser conscient si pot repetir de ració.
  • Ser conscient de la importància de menjar de manera saludable.
 

TALLER ADMINISTRATIU

DESCRIPCIÓ
A partir del projecte d’administració es pretén treballar aspectes d’habilitats motriuS relacionats amb l’ús i accions pròpies d’un despatx com posar clips, situar-se en un calendari, emprar eines com l’Skype, donar encàrrecs de manera adient seguint unes normes socials de relació, fer forats en els fulls, doblar-los, posar fulls en fundes de plastificar, grapar, repassar les dades personals, retallar, etc.

OBJECTIUS
  • Repassar i memoritzar les dades personals
  • Omplir una instància amb les seves dades
  • Omplir un qüestionari de Internet amb les dades facilitades
  • Retallar seguint una línia
  • Plastificar els carnets docents dels mestres, fotos i cartells hort
  • Aprendre a doblar un full per la meitat
  • Col·locar un clip al lloc adient
  • Reconèixer el dret i el revés d’un full escrit
  • Foradar emprant la màquina de fer forats
  • Unir fulls de manera adient per grapar-los
  • Realitzar prou força per a grapar
  • Mantenir les consignes de seguretat per a emprar la guillotina
  • Identificar el nom a les nòmines
  • Repartir i realitzar encàrrecs seguint les consignes
  • Respectar les normes socials a l’hora de fer un encàrrec
  • Demanar ajut quan no entén el que se li demana

La vostra privadesa és important per a nosaltres

En aquesta pàgina web s’utilitzen cookies per poder oferir una experiència més personalitzada. Fent clic, accepteu l'ús d'aquesta tecnologia a la nostra web, juntament amb l’avís legal. Podeu canviar d'opinió i personalitzar el consentiment sempre que vulgueu, tornant a aquesta web.

> Avís Legal, Cookies i Privacitat

Ok