Projectes Matemàtics

COMPRA PER WHATSAPP

La identitat digital correlaciona amb la presencial, cal treballar-les conjuntament de manera coherent i responsable, i insistir que aquests nous vincles virtuals s’haurien d’enfortir a través de la interacció d’idees, experiències i emocions en un marc de respecte compartit.  

Treballem la funcionalitat del móvil en el nostre entorn educatiu. En petit grup anem a comprar allò que als mestres els fa falta. Per evitar entrar a les aules, aprenem a fer servir el whatsapp per a enviar avisos i rebre les comandes que anotem a la llista. Els mestres dipositen els diners en un sobre a la nostra capsa i calculem el canvi que retornem de la mateixa manera per evitar al màxim el contacte.

LA GEOMETRIA A L’ART

La geometria és un dels àmbits de la matemàtica que freqüentment queden relegats a un segon pla. És molt important pel desenvolupament lògic-matemàtic dels infants. Una manera de concretar vivencialment aquests conceptes és a través de l’art, ja que en nombroses obres plàstiques podem observar la utilizació de la geometria. 

Aquest curs volem apropar la geometria de l’àrea de matemàtiques de manera més lúdica i vivencial als alumnes, per això hem creat el projecte “la geometria a l’art”. A partir d’activitats plàstiques parlarem dels conceptes mentre els dibuixem i construïm de manera real i així podem observar les diferències entre figures planes i en  3D dibuixant i construint-les, ens apropem al cubisme amb Pablo Picasso, treballem  la línia amb en Paul Klee, figures geomètriques amb Mondrian i colorejant  reds de figures geomètriques seguint sèries, op art (art òptic) amb Bridget Riley,… deixant pas a l’aprenentatge fent i construint.