Projectes de Medi Social-Natural

EXPERIÈNCIES DE CIÈNCIA

Els experiments científics inclouen: manipulació, experimentació sensorial i autocorrecció. Aquests 3 principis permetran que els/les nostres alumnes descobreixin el seu entorn i progressin tot respectant el seu ritme i les seves inquietuds.

A més a més, gràcies a aquest projecte, els/les nostres alumnes podran familiaritzar-se amb fenòmens de física, òptica, biologia i química.

Aquest projecte es realitzarà els divendres a la tarda quinzenalment.

CONEIXEM L’ENTORN

A través d’aquest projecte quizenal, volem que els nostres alumnes coneguin el seu entorn més proper, tenint l’oportunitat de familiaritzar-se amb el barri, entitats i accessos; aprenguin a planificar desplaçaments, calcular temps, interpretar i emprar plànols, així com seguir i donar indicacions.

ENS FEM CÀRREC DELS HORTS

Una de les peculiaritats d’una educació integral és la possibilitat de treballar amb els elements naturals del nostre entorn per desenvolupar molts aprenentatges dels que l’aula formal no ens atorga. Permet a l’alumne/a l’augment de la seva capacitat d’observació de l’entorn natural, l’anàlisi dels elements i el raonament. Les experiències manipulatives que es poden oferir estimulen el seu desenvolupament intel·lectual a través dels seus sentits.
La finalitat d’aquest projecte és el desenvolupament motriu, cognitiu i social del nostre alumnat amb un programa d’activitats per l’educació per a la sostenibilitat.La nostra escola disposa de l’Hort Urbà La Palmera Verda al c/Iradier, on podem treballar continguts propis de l’Àrea de Medi Natural, la psicomotricitat i el joc.
És un espai compartit amb d’altres entitats del districte que afavoreix l’aprenentatge-servei.

Aquest curs continuem amb el projecte que vam iniciar el curs passat d’Hort al Cosmocaixa (Hort urbà i Hort hidropònic), ampliant així la nostra participació com a Escoles+Sostenibles. L’hort hidropònic ha  estat creat dins el projecte Green Building, on els nostres alumnes reben la formació i supervisió del Grup Babylon.

L’orientació vocacional dels nostres alumnes es veu enriquida amb aprenentatges dins de les famílies professionals on podran inserir-se en el seu futur laboral o pre-laboral.